Logo

DSRM szoftver -- Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Ez a DSRM szoftver („Szoftver") felhasználására vonatkozó általános szerződési feltételeit tartalmazó Szerződés, amely létrejött egyrészről az Eurogrant Magyarország Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Székhely: 1139 Budapest, Teve utca 18-22. B. lház. 1. em. 107.; Cégjegyzékszám: 01-10-141195; Adószám: 29017359-2-41; a továbbiakban: Szolgáltató), másrészről a Felhasználó -- a továbbiakban együttesen, mint Felek -- között az alábbi feltételekkel:

1. Fogalmak

1.1. Felhasználó: az a személy vagy szervezet, amely a Szolgáltatás felett -- Szolgáltató rendszerébe történő regisztrációt és azonosítást követően, saját azonosító adatok birtokában -- rendelkezési joggal bír. E vonatkozásban rendelkezési jogon az Adatok Szoftverbe való feltöltése vagy megadása, illetve az ott tárolt Adatok letöltése vagy bármely lekérdezése is értendő. Felhasználónak minősül valamennyi Felhasználó által a Szoftver használatára feljogosított végfelhasználó, függetlenül a jogosultsági szintektől, és függetlenül a végfelhasználó és a Felhasználó közötti jogviszonytól.

1.2. Adat: Felhasználó által a Szoftverbe feltöltött vagy abban megadott valamennyi információ.

1.3. Szolgáltatás vagy DSRM szolgáltatás: a Szoftver által Felhasználó részére biztosított szolgáltatások összessége, továbbá a Szoftver használatához kapcsolódóan a Felhasználó részére biztosított terméktámogatás együttesen.

1.4. Szolgáltatáselemek: a Szolgáltatás egyes funkcióit képező részei.

1.5. Szoftver: a DSRM Szolgáltatás működését biztosító, Szolgáltató tulajdonában lévő DSRM szoftver, mint számítógépi programalkotás.

1.6. Szerződés vagy ÁSZF: a DSRM szolgáltatás általános szerződési feltételeit tartalmazó jelen Szolgáltatási Szerződés, valamint annak a Szolgáltató weboldalán közzétett mellékletei, ideértve a mindenkori aktuális árlistát is.

1.7. Értesítés: a Felek kapcsolattartás céljára megadott e-mail címeire küldött elektronikus levél, amelyhez e Szerződés jogkövetkezményt fűz.

2. A Szerződés tárgya, időtartama

2.1. Jelen Szerződés tárgya a Szolgáltató által Felhasználó részére a jelen Szerződésben meghatározott feltételekkel biztosított DSRM szolgáltatás, amely a Szolgáltató rendszerébe regisztrált Felhasználók által a Szoftverbe feltöltött Adatok kezelését, tárolását, valamint lekérdezhetőségük biztosítását jelenti.

2.2. A szolgáltatás magában foglalja különösen

- a különböző munkavállalói és munkaügyi adatfajták kezelését;

- az adatok lekérdezhetőségét, adott szempontok szerinti összekapcsolt kezelését;

- adatok exportálhatóságát

amely szolgáltatáselemek elérhetőségét a Szolgáltató által Felhasználó részére hozzáférhetővé tett webes felület biztosítja.

2.3. A szolgáltatás működéséhez szükséges feltételek

A szolgáltatás működéséhez szükséges

- regisztráció; ÁSZF és Adatkezelési tájékoztató elfogadása a Felhasználó által,

- regisztráció Szolgáltató általi aktiválása,

- megfelelő internetkapcsolat.

Szolgáltató kifejezetten felhívja Felhasználó figyelmét arra, hogy Szolgáltató rendszerébe regisztrálni, illetőleg a szolgáltatást igénybe venni csak érvényes, élő e-mail címmel lehetséges, mivel a szolgáltatásra vonatkozó írásbeli kommunikáció Felhasználó felé ezen e-mail címen keresztül történik.

2.4. Felhasználó kifejezetten elfogadja, hogy a szolgáltatást mindenkor abban a formában veheti igénybe, amilyen szolgáltatáselemekkel, funkciókkal és ezekre vonatkozó választási lehetőségekkel azt Szolgáltató biztosítja. A jelen Szerződésben, illetve annak mellékleteiben meghatározott szerződéses feltételek megváltoztatására a Felhasználó egyoldalúan igényt nem formálhat, különös tekintettel a szolgáltatás műszaki-technológiai jellemzőire. Szolgáltató a folyamatos fejlesztésekre tekintettel jogosult a szolgáltatás meglévő elemeit funkcionálisan egyenértékű egyéb szolgáltatási elemekkel módosítani, helyettesíteni. Felhasználó - a szolgáltatás jelen Szerződésben vállalt funkciói és jellemzői teljesülésén túl - nem támaszthat semmilyen igényt arra vonatkozóan, hogy Szolgáltató jelen Szerződésben meghatározott szolgáltatásának egyes elemeit milyen technikai feltételekkel, milyen infrastruktúra igénybevételével és honnan köteles nyújtani. Szolgáltató a folyamatos fejlesztésekre tekintettel jogosult a Szoftver meglévő elemeit funkcionálisan egyenértékű egyéb szoftveri elemekkel módosítani, helyettesíteni.

2.5. A szolgáltatásnak lehetnek olyan külön visszterhes elemei, amelyek külön díjfizetés ellenében vehetők igénybe Felhasználó által.

3. A Szerződés személyi, tárgyi és időbeli hatálya

3.1. Jelen Szerződés a Szolgáltatás vonatkozásában a Felek közötti jogviszony általános feltételeit, mindkét fél jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A jelen Szerződésben nem meghatározott szolgáltatásokra a Szerződés nem terjed ki.

3.2. A jelen Szolgáltatási Szerződés a Felhasználó DSRM-be történő regisztrációjával és a regisztráció Szolgáltató általi aktiválásával lép hatályba, határozatlan időtartamra jön létre és a felek közötti jogviszony megszűnéséig, illetőleg az abból eredő teljes körű elszámolás megtörténtéig alkalmazandó.

3.3. A Felhasználó adatainak kezelésére vonatkozóan a Felek közötti jogviszony határozatlan idejű, Felhasználó regisztrációjától kezdődő jogviszony, amelyet csak Felhasználó zárhat le adatainak törlésével, illetőleg saját Felhasználói státuszának törlésére vonatkozó, Szolgáltató kapcsolattartásra Szolgáltató e-mail címére küldött kérelem által. Egyebekben az adatkezelésre Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója irányadó.

4. Szolgáltató jogai és kötelezettségei

4.1. Szolgáltató jelen Szerződés keretei között köteles a Felhasználó számára a Szoftver használati jogát biztosítani, valamint az erre vonatkozó, Szolgáltató weboldalán közzétett melléklet szerint terméktámogatást nyújtani, továbbá a szolgáltatásban bekövetkezett meghibásodást, üzemzavart kijavítani. A Felhasználó által kért terméktámogatást Szolgáltató azzal a megszorítással köteles nyújtani, hogy ez a kötelezettsége kizárólag a Szoftver igénybevételéhez és a szolgáltatás rendeltetésszerű használatához szükséges információkra terjedhet ki.

4.2. A Szolgáltató szavatolja, hogy a szolgáltatás biztosításához minden adminisztratív és technikai eszközzel rendelkezik. A Szolgáltató bármely szerződéses kötelezettségének a teljesítéséhez jogosult alvállalkozó vagy más közreműködő igénybevételére, amely esetben Szolgáltató felelőssége ugyanolyan, mintha a teljesítést maga végezte volna.

4.3. Szolgáltató világszerte felhasználási jogosultságot biztosító, díjköteles és nem kizárólagos használati jogot biztosít Felhasználónak a Szoftverre. Szolgáltató egyedi kedvezmények, akciók keretében a Szolgáltatást meghatározott ideig vagy meghatározott feltételek esetén ingyenesen vagy kedvezményesen is biztosíthatja.

4.4. A Szoftverre vonatkozó használati jog időtartama jelen Szerződés időtartamához igazodik, így jelen Szerződés megszűnése automatikusan a Szoftverre vonatkozó használati jog visszavonását jelenti.

5. Felhasználó jogai és kötelezettségei

5.1. Amennyiben a megrendelt szolgáltatásra vonatkozó jelen Szerződés, vagy később a Felek írásbeli megállapodásban ettől eltérően nem rendelkeznek, úgy a Felhasználó kizárólag saját maga jogosult a Szolgáltatási Szerződésben az általa megrendelt szolgáltatást használni, hasznosítani, azzal rendelkezni. Felhasználó általi felhasználásnak minősülhet a Felhasználóval munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló személy általi használat, vagy Felhasználó részére tartós polgári jogi szerződés alapján szolgáltatást teljesítő harmadik személy által a Felhasználó érdekében megvalósított használat is, ezekben az esetekben azonban Felhasználó e harmadik személy vonatkozásában a jelen Szerződés betartásáért úgy felel, mint saját magatartásáért. Ha Felhasználó a jelen szerződés alapján őt megillető jogok gyakorlását nem e Szerződés rendelkezéseinek megfelelően engedi át vagy teszi hozzáférhetővé harmadik személy számára, akkor felelős minden olyan kárért, amely enélkül nem következett volna be.

5.2. Felhasználó a jelen Szerződésben meghatározott szolgáltatást, illetőleg a Szoftvert harmadik fél felé nem értékesítheti, ellenérték fejében a használatát át nem engedheti.

5.3. Felhasználó a szolgáltatást kizárólag rendeltetésszerűen, a vonatkozó jogszabályi, valamint a saját tevékenységére vonatkozó szakmai előírások figyelembevételével használhatja, amelyért a teljes felelősség a Felhasználót terheli. Felhasználó kizárólagos felelőssége kiterjed a jelszavak, felhasználónevek használatáért, titokban tartásáért, hozzáférhetőségéért, a hozzáférésre kijelölt személyek jogosultsági szintjeinek meghatározásáért és betartásáért, valamennyi Adatokra vonatkozó és adatkezelést érintő jogszabályi rendelkezés, tájékoztatási, adatmegőrzési, adattörlési kötelezettség teljesítéséért, a Felhasználó informatikai rendszerének működéséért. Minden Felhasználó számára különösen tilos a Szolgáltató rendszerének bármely informatikai úton történő veszélyeztetése, zavarása.

5.4. Amennyiben Felhasználó vagy más Felhasználó tevékenysége megsérti az 5.3. pontban felsorolt rendelkezéseket vagy egyébként a jelen Szerződésben rögzített tilalmakat, a Szolgáltató fenntartja magának a jogot a szolgáltatás korlátozására, megszüntetésére addig az időtartamig, amíg a Felhasználó szerződésszegő magatartása tart, valamint jogosult a szolgáltatás azonnali hatályú felmondására. Amennyiben a szolgáltatás vagy szolgáltatáselem időszakonkénti díjfizetés ellenében vehető igénybe, a Felhasználó tevékenységének eredményeként bekövetkezett korlátozás időtartama alatt Felhasználó nem mentesül a díjfizetés alól.

5.5. Különösen súlyos vagy azonnali károkat okozó szabályszegés esetén, valamint a szabályszegés miatt érdeksérelmet szenvedett személy vagy szervezet ezt valószínűsítő kérelmére Szolgáltatónak joga van a szolgáltatás azonnali korlátozására vagy megszüntetésére. Egyéb esetben Szolgáltató lehetőség szerint először tájékoztatja az adott Felhasználót, és felhívja a szerződésbe, jogszabályba ütköző vagy egyébként káros eredménnyel vagy annak veszélyével járó tevékenység beszüntetésére.

5.6. Bármilyen okból is elégtelen vagy késlekedő a Szolgáltató fellépése, hogy érvényre juttassa elvárásait vagy jelen Szerződés rendelkezéseit akár Felhasználóval, akár más Felhasználókkal szemben, ez soha nem tekinthető joglemondásnak Szolgáltató részéről.

5.7. Amennyiben Felhasználó tudomására jut, hogy a saját vagy más Felhasználó felhasználónevét, jelszavát jogosulatlanul használták, vagy a szolgáltatás kapcsán más Felhasználó vagy egyéb harmadik személy jogszabályba, jelen Szerződésbe ütköző magatartást tanúsít, Felhasználó köteles azonnal értesíteni Szolgáltatót. Felhasználó minden ilyen esetben köteles Szolgáltató számára minden, a saját vagy más Felhasználó, más harmadik személy azonosításához és a sérelem elhárításához egyébként szükséges segítséget és információt megadni.

5.8. Felhasználó nem másolhatja le, nem fejtheti vissza vagy szedheti szét, illetve más módon nem próbálhatja megszerezni a Szoftver forráskódját vagy annak bármely részét és nem tehet ezekre irányuló kísérletet sem, nem hozhat létre belőle származékos művet, és nem is adhat erre másnak engedélyt. Felhasználó nem engedményezheti, illetőleg nem adhatja tovább a Szoftver használatára vonatkozó jogait, nem adhatja azokat hozzájárulásként másnak, kivéve ha a Szolgáltató ehhez külön írásbeli hozzájárulását adja vagy amennyiben és amilyen mértékben erre jelen Szolgáltatási Szerződés lehetőséget ad.

5.9. A jelen Szerződésben megfogalmazott feltételek közül egy sem jogosítja fel a Felhasználót arra, hogy használja a Szolgáltató kereskedelmi nevét, védjegyeit, megjelöléseit, logóit, domain neveit és egyéb megkülönböztető jegyeit.

6. A szolgáltatás díja

6.1. A szolgáltatás 2025. május 1. napjáig díjmentes, ezt követően a szolgáltatás díját a Szolgáltató által közzétett melléklet (árlista) határozza meg.

6.2. A díjmentesség időszaka alatt Felhasználó vállalja, hogy a szolgáltatás használata kapcsán észrevételeit, visszajelzéseit elküldi a Szolgáltatónak a Szoftver és a szolgáltatás további fejlesztése céljából.

6.3. Felhasználó a díjmentességi időszak lejártát követően minden jelen Szerződés által szabályozott szolgáltatásra és szolgáltatáselemre vonatkozóan elfogadja, hogy Szolgáltató egy szolgáltatást vagy szolgáltatáselemet sem köteles ellenérték nélkül biztosítani.

7. Szolgáltató felelősségének korlátozása és kizárása

7.1. A Szolgáltató nem tartozik felelősséggel a neki fel nem róható okból bekövetkező váratlan eseményekből eredő szolgáltatási kimaradásokért, esetleges adatveszteségekért, illetve azon károkért, amelyek rajta kívül álló okok miatt következtek be.

7.2. Felhasználó felelős Szolgáltató felé azokért a tevékenységekért, amelyek a hozzáférésén keresztül történnek. Felhasználó teljes felelősséget vállal az általa, illetőleg az általa hozzáférésre feljogosított harmadik személyek által a Szolgáltató rendszerébe beküldött és tárolt adatok tartalmáért, azok lekérdezéséért, törléséért, valamint a magyar, illetőleg a vonatkozó nemzetközi jogszabályok esetleges megsértéséért, és elfogadja, hogy az ezen kötelezettségekből eredő jogi felelősségét a Szolgáltatóra nem háríthatja át.

7.3. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználó által a jelen Szerződés rendelkezéseiben foglalt tilalmak, szabályok megsértéséért, vagy egyébként Szolgáltató rendszerébe beküldött és ott tárolt adatok esetleges jogszabálysértő tartalmáért. A Szolgáltató a Felhasználó kötelezettségszegése miatt nem tartozik felelősséggel Felhasználó vagy bármely más harmadik személy felé.

7.4. Felhasználó elismeri és elfogadja, hogy Felhasználó a felelős mindazon jelszavai és egyéb hozzáférést biztosító azonosítóinak titokban tartásáért, amellyel a Szolgáltatásokat el tudja érni. Felhasználót a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges azonosító és jelszó tekintetében harmadik illetéktelen személyekkel szemben titoktartási kötelezettség terheli, melynek megszegése esetén az ezzel okozott kárért teljes felelősséggel tartozik.

7.5. Szolgáltató -- amennyiben jelen Szerződés és a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően jár el -- saját felelősségét kizárja és nem felel:

- a Felhasználót ért veszteségért és kárért, amennyiben a hátrány, veszteség vagy kár a Felhasználó és harmadik fél közötti kapcsolat következménye, illetőleg az 1.8. pontban meghatározott adatveszteségért;

- Felhasználó által a Szolgáltatásban, illetve az adatforgalom beállításaiban eszközölt változtatásért;

- a Szolgáltatáson keresztül vagy annak használatával őrzött vagy elküldött adat jogszerű törléséért, mentésének elmulasztásáért, a törlés ellenére egy korábbi letöltés általi elmentés vagy egy visszaállított biztonsági mentés következményeiért;

- Felhasználó által a hozzáféréssel, jogosultsággal, azonosító adatokkal és regisztrációval kapcsolatos információ szolgáltatásáért vagy a szolgáltatott információ hibás voltáért;

- bármely Felhasználónak a jelszóval vagy a hozzáférésével kapcsolatos információk titokban tartási és megőrzési kötelezettségének elmulasztásáért;

- bármely Felhasználót ért olyan kárért vagy hátrányért, amelynek oka az, hogy Szolgáltató az arra jogosult hatóságnak vagy szervezetnek Felhasználókhoz kapcsolódóan -- jogszabályi kötelezettségének eleget téve - adatot szolgáltatott.

7.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a jelen Szolgáltatási Szerződés megsértése, vagy Szolgáltató rendszerébe juttatott jogszabálysértő tartalom, adat miatt a Szolgáltatóval szemben támasztott igények alól Felhasználó a Szolgáltatót mentesíteni köteles.

8. Adatvédelem és adatkezelés

8.1. A Felhasználó által a regisztráció során, illetőleg a szolgáltatás igénybevétele céljából a Felhasználók által közvetlenül a Szolgáltató részére megadott személyes adatok tekintetében a Szolgáltató adatkezelőnek minősül. Erre az adatkezelésre Szolgáltató Adatvédelmi tájékoztatója irányadó. A jelen ÁSZF 8. pontja az Adatkezelési tájékoztatóval együtt értelmezendő.

8.2. A DSRM rendszerbe beküldött Adatok tekintetében a Felhasználó adatkezelőnek, Szolgáltató adatfeldolgozónak minősül. Az adatfeldolgozás célja a Szolgáltatás nyújtása és a Szolgáltatási szerződés Szolgáltató általi teljesítése.

8.2.1. Felhasználó tudatában van annak, hogy az Adatok személyes adatnak minősülnek, így saját adatvédelmi irányelveit, szerződéseit, szolgáltatásait ennek megfelelően alakítja ki és működteti. Ez különösen érvényes arra, ha Felhasználó akár maga, akár más Felhasználó számára lehetővé teszi az Adatok összekapcsolását, listázását, letöltését, másolását, elmentését.

8.2.2. Minden Felhasználó - figyelembe véve és betartva az általa vállalt szerződéses kötelezettségeket és a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit - jogosult Adatokat lementeni és felhasználni. Szolgáltató az arra jogosult által megvalósított adatlementésért felelősséget nem vállal, a jogosulatlan adatlementést pedig nem engedélyezi és minden rendelkezésre álló eszközzel megakadályozza. Szolgáltató kijelenti, hogy a jogos adatmentés lehetősége miatt a Szolgáltató rendszerében történő adattörlés önmagában nem garantálja az adatok teljeskörű törlését, így azért felelősséget nem vállal. Szolgáltató az egyes adatok törlésének elektronikus lehetőségét a jogszabályok és a vonatkozó szerződések keretei között minden Felhasználó számára a Szoftverben biztosítja.

8.2.3. A Szoftver és a Szolgáltatás csak a Felhasználó beállításai alapján hajt végre adatfeldolgozási műveleteket az Adatokon. Egyéb esetben Szolgáltató csak Felhasználó kifejezett írásbeli kérése alapján végez bármilyen műveletet az Adatok kapcsán. Az adatfeldolgozás időtartama a Felhasználó beállításai szerinti időtartam, de legfeljebb a Szolgáltatási szerződésre vonatkozó igényérvényesítés Ptk. szerinti elévülési időtartama.

8.2.4. Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül értesíti a Felhasználót, ha bármely GDPR szerint érintettnek minősülő személy

- azzal kereste meg, hogy élni kíván hozzáférési, helyesbítési, törlési, az adatkezelés korlátozásával kapcsolatos vagy hordozhatósághoz való jogával,

- az adatkezelésre vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértését sérelmező kifogással fordul hozzá,

- valamely adatvédelmi felügyeleti hatóság vagy bármely más hatóság, bíróság a jelen Szolgáltatási szerződéssel összefüggő adatkezelést vagy adatfeldolgozást érintő megkereséssel fordult hozzá.

8.2.5. Szolgáltató biztosítja azt, hogy a személyes adatok kezelésére vagy feldolgozására feljogosított személyek titoktartási kötelezettséget vállalnak vagy jogszabályon alapuló megfelelő titoktartási kötelezettség alatt állnak.

8.2.6. A Szolgáltató együttműködik a Felhasználóval az érintett vagy a hatóság, bíróság megkeresésének megválaszolása érdekében. A Szolgáltató segítséget nyújt a Felhasználó részére az adatkezelés biztonsága, adatvédelmi incidens bejelentése vagy adatvédelmi hatásvizsgálat kapcsán. A segítségnyújtás az érintett tájékoztatására, adatok másolására vagy kiadására, adatok törlésére korlátozódik.

8.2.7. A Szolgáltató a Felhasználó rendelkezésére bocsát minden olyan információt, amely az adatfeldolgozói kötelezettségek teljesítésének igazolásához szükséges, és a Szolgáltatási szerződés megszűnéséig megőrzi az ennek igazolásához szükséges információkat, ide nem értve a Felhasználó által törölt adatokat. Szolgáltató - a Szolgáltatás más felhasználói jogainak sérelme nélkül - lehetővé teszi és elősegíti az adatkezelő által vagy az általa megbízott más ellenőr által végzett auditokat, beleértve a helyszíni vizsgálatokat is.

8.3. Amennyiben terméktámogatás keretében szükséges, Felhasználó írásbeli vagy egyébként egyértelmű és visszakereshető módon rögzített beleegyezésével a terméktámogatást nyújtó személy meghatározott ideig láthatja Felhasználó Adatait, adatforgalmát és a szolgáltatás működésének egyéb jellemzőit, és szükség esetén a felmerült probléma megoldása érdekében megteheti a megfelelő intézkedéseket. A terméktámogatást nyújtó személy időleges hozzáférési jogának célja kizárólag a szolgáltatás rendeltetésszerű, hibamentes működésének biztosítása, valamint a Felhasználó által jelzett probléma megoldása, amely során a terméktámogatást nyújtó személy Szolgáltató adatvédelmi irányelveinek (8.2. pont) megfelelően gyakorolja tevékenységét.

8.4. Szolgáltató rendszere lehetőséget biztosíthat arra, hogy a Szolgáltató rendszerében regisztrált Felhasználó személye egy másik regisztrált Felhasználó személyére változzon meg. Ebben az esetben Szolgáltató rendszere az Adatok fölötti rendelkezési jogot átruházó Felhasználó számára Felhasználó választása szerint biztosítja a korábbi Adatok törlését, vagy az Adatok változatlan megtekintésének lehetőségét az új Felhasználó vonatkozásában. Az átruházás visszavonhatatlan, azért az átadó Felhasználó teljes felelősséggel tartozik.

8.5. A Szolgáltató gondoskodik az Adatok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az irányadó jogszabályok, adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek. A Szolgáltató az Adatokat megfelelő intézkedésekkel védi a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

8.6. Szolgáltató biztosítja, hogy az Adatokat csak azok a munkavállalók, és egyéb a Szolgáltató érdekkörében eljáró személyek (adatfeldolgozók) ismerhessék meg, akiknek erre munkakörük, feladatuk ellátása érdekében szükségük van. Az adatkezelő munkavállalói egyedi kereséseket, az adatokon egyedi műveleteket csak a Felhasználók kérésére végeznek, vagy abban az esetben, ha ez a szolgáltatás nyújtása érdekében szükséges.

8.7. A Szolgáltató az Adatok biztonságát szolgáló intézkedések meghatározásakor és alkalmazásakor tekintettel van a technika mindenkori fejlettségére. A Szolgáltató több lehetséges adatkezelési megoldás közül azt választja, amely a személyes adatok magasabb szintű védelmét biztosítja, kivéve, ha az aránytalan nehézséget jelentene. Szolgáltató bizonyos esetekben (pl. biztonsági incidensek kezelésekor, műszaki hiba elhárítása érdekében) jogosult saját rendszerében forgalomfigyelést végezni, de ezt az információt csak az eredeti cél (pl. számítógépes betörés megakadályozása, hibaelhárítás) megvalósítására használhatja fel. Szolgáltató számlázási és biztonságtechnikai okokból bizonyos, a Felhasználók adatforgalmára vonatkozó információt rendszeresen naplózhat, de ezeket a naplóban rögzített információkat is csak az eredeti cél megvalósítására használhatja fel.

8.8. A Szolgáltató az informatikai védelemmel kapcsolatos feladatai körében gondoskodik különösen:

- A jogosulatlan hozzáférés elleni védelmet biztosító intézkedésekről, ezen belül a szoftver és hardver eszközök védelméről, illetve a fizikai védelemről (hozzáférés védelem, hálózati védelem);

- Az adatállományok helyreállításának lehetőségét biztosító intézkedésekről, ezen belül a rendszeres biztonsági mentésről és a másolatok elkülönített, biztonságos kezeléséről (tükrözés, biztonsági mentés);

- Az adatállományok vírusok elleni védelméről (vírusvédelem);

- Az adatállományok, illetve az azokat hordozó eszközök fizikai védelméről, ezen belül a tűzkár, vízkár, villámcsapás, egyéb elemi kár elleni védelemről, illetve az ilyen események következtében bekövetkező károsodások helyreállíthatóságáról (archiválás, tűzvédelem);

- A munkavállalók, és egyéb, a Szolgáltató érdekében eljáró személyek az általuk használt, vagy birtokukban lévő, személyes adatokat is tartalmazó adathordozókat, függetlenül az adatok rögzítésének módjától, kötelesek biztonságosan őrizni, és védeni a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.

9. Kapcsolattartás

A Felek közötti kapcsolattartás a jelen Szolgáltatási Szerződésben mindkét fél által kapcsolattartás céljából meghatározott e-mail címekre történő levelezés útján történik. A Felek által a másik fél e-mail címére küldött valamennyi értesítés, számla vagy bármely más levél a kiküldést követő napon kézbesítettnek minősül (kézbesítési vélelem), kivéve, ha a küldő fél a levél kézbesítéséről hibajelentést kap. Amennyiben a címzettől az e‐mail cím megváltozása miatt, vagy egyébként hibajelentés érkezik és a címzett a másik fél felé az e-mail címének esetleges megváltoztatását nem jelezte, úgy ez a szerződés súlyos megszegésének minősül, és a küldő fél -- amennyiben a címzett a küldő esetleges szóbeli vagy telefonos értesítésére sem hajlandó a kézbesítésre megfelelő e‐mail címet megadni -- jogosult jelen Szolgáltatási Szerződés rendkívüli felmondására.

10. Szerződésmódosítás

10.1. A Szolgáltató jogosult a jelen Szerződésnek vagy annak bármely mellékletének módosítására javaslatot tenni, illetőleg azt módosítani oly módon, hogy a módosítás hatályba lépése előtt legalább 15 nappal a módosított változatot a Szolgáltató a weboldalán közzéteszi vagy egyedi módosítás esetén Felhasználó részére elektronikus úton elküldi. Közzététel esetében Felhasználót a módosítás tényéről a kapcsolattartás céljából megadott e-mail címre kézbesített levélben értesíti. Az értesítőnek tartalmaznia kell, hogy a módosított rendelkezések a Szolgáltató honlapján megismerhetőek.

10.2. Amennyiben Felhasználó az értesítést követő 15 napon belül kifogást nem emel, úgy a módosítás részéről elfogadottnak tekintendő, és a hatályba lépés napjától kezdődően a Felek között fennálló Szolgáltatási Szerződés(ek) vonatkozásában alkalmazandó.

10.3. Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezései által megengedett körben jogosult szolgáltatásai tartalmának és díjának megváltoztatását kezdeményezni, erről a Felhasználót -- a tervezett módosítást legalább 30 nappal megelőzően küldött -- értesítésben köteles tájékoztatni. Szolgáltató jogosult szolgáltatási köreinek árváltoztatás nélküli bővítésére a Felhasználó előzetes értesítése nélkül is. Amennyiben a Szolgáltató honlapján közzétett módosító javaslatot Felhasználó nem fogadja el, akkor az Felhasználó részéről a Szerződés rendes felmondásának minősül.

10.4. Jelen Szolgáltatási Szerződés csak a jelen Szerződés 10. pontjában leírt módokon, vagy a Felek kölcsönös írásbeli megegyezésével módosítható.

11. Szerződés megszűnése

11.1. Jelen Szolgáltatási Szerződést bármelyik fél rendes felmondással, a felmondás közlésétől számított 30. napra vonatkozóan megszüntetheti. Határozott időtartamú szolgáltatási szerződés csak közös megegyezéssel vagy a másik fél súlyos szerződésszegése esetén rendkívüli felmondással szüntethető meg.

11.2. Rendkívüli Felmondásnak a másik Fél súlyos szerződésszegése esetén van helye. A rendkívüli felmondás a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal megszünteti. A Szolgáltató különösen akkor jogosult a szerződés rendkívüli felmondására, ha a Felhasználó:

- fizetési kötelezettségeinek teljesítésével késedelembe esik;

- megszegi a 9. pontban foglalt, a kapcsolattartás célját szolgáló e‐mail cím elérhetőségének követelményét;

- megszegi a Szerződés teljesítéséhez kapcsolódó együttműködési, tájékoztatási kötelezettségét;

- megszegi a jelen Szerződésben kifejezetten leírt kötelezettségeit, illetve tilalmakat, különös tekintettel jelen Szerződés 5. pontjára.

11.3. A Felhasználó különösen akkor jogosult a Szolgáltatási Szerződés rendkívüli felmondására, ha Szolgáltató

- megszegi a 9. pontban foglalt kapcsolattartás célját szolgáló e-mail cím elérhetőségének követelményét;

- megszegi a Szerződés teljesítéséhez kapcsolódó együttműködési, tájékoztatási kötelezettségét;

- a szolgáltatás a Szolgáltatónak felróható okból 5 munkanapot meghaladó időtartamban szünetel;

- ismétlődően nem teljesíti külön mellékletben meghatározott terméktámogatási, rendelkezésre állási kötelezettségét.

11.4. Felmondásnak kizárólag írásban, rendkívüli felmondás esetén megfelelő indokolással ellátva van helye, amelyet a másik félnek postai úton vagy a Szolgáltatási Szerződésben kapcsolattartásra megadott e-­mail címére küldött elektronikus levélben kell kézbesíteni. A felmondás e-mailen keresztül történő kézbesítésére a 9. pontban foglalt rendelkezések megfelelően irányadóak. A kapcsolattartó szerződés módosítására vagy megszüntetésére nem jogosult, csak az adott Fél cégjegyzésre jogosult képviselője.

11.5. A Szolgáltatási Szerződés bármely okból történő felmondása, illetőleg megszűnése nem mentesíti egyik felet sem azon kötelezettségei alól, amelyek a felmondás, illetőleg a megszűnés időpontjában, illetőleg a felmondási időszak utolsó napjáig terjedő időszakra vonatkozóan fennálltak.

11.6. A Felhasználó által a Szolgáltató rendszeréből történő kiregisztrálás, tehát a regisztráció és azzal együtt a regisztrált felhasználói minőség megszüntetése a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal megszünteti. Bármelyik Fél által közölt rendes felmondás esetében a regisztráció (a regisztrált felhasználói minőség) a Szolgáltatási Szerződés megszűnését követő naptól kezdve szűnik meg.

11.7. Egyik szerződő fél sem felel a Szolgáltatási Szerződésben foglalt kötelezettség teljesítéséért olyan esetekben, amikor olyan, az adott kötelezettséget nem vagy nem szerződésszerűen teljesítő fél érdekkörén kívül eső, elháríthatatlan esemény (vis maior) merül fel, amely megakadályozza a szerződésszerű teljesítést. Ilyen körülménynek tekintendő különösen a háborús cselekmény, sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés, a lázadás, a szabotázs, a robbantásos merénylet vagy más szükséghelyzet, elemi csapás, árvíz, tűzvész, villámcsapás, egyéb természeti katasztrófa, szervertámadás, hackertámadás, a jogosulatlan hozzáférés, továbbá a honvédelmi törvény vagy a rendőrségi törvény alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés. Ha vis maior esemény miatt a szünetelés időtartama meghaladja a két hónapot, bármelyik fél jogosult a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondani. A vis maior esemény bekövetkeztéről az érintett fél köteles a másik felet írásban, lehetőség szerint a kapcsolattartás céljára szolgáló e-mail címre értesíteni. A teljesített szolgáltatások ellenében járó szolgáltatási díj kiegyenlítése alól a vis maior körbe tartozó események nem jelentenek mentességet. Az együttműködési kötelezettségüknek megfelelően a Felek -- amennyiben lehetséges -- törekednek a vis maior, illetőleg annak valamely Félre nézve hátrányos következményeinek elhárítására.

12. Egyéb rendelkezések

12.1. A Felek, illetőleg a szerződéskötés során a képviseletükben eljáró személyek jogi felelősségük tudatában kölcsönösen kijelentik, hogy vállalkozás esetében tulajdonosként, meghatalmazottként, törvényes vagy szervezeti képviselőként magánszemély esetében saját nevükben jogosultak a Szolgáltatási Szerződés megkötésére, illetőleg az abban foglalt kötelezettségeik teljesítésére.

12.2. A Felek a jelen Szolgáltatási Szerződés hatálya alatt együttműködni kötelesek és kötelesek a Felek helyzetét, illetve a jelen Szerződést és annak tárgyát érintő minden lényeges körülményről egymást haladéktalanul értesíteni, a szükséges tájékoztatást a másik fél számára megadni. A Felhasználó vállalja, hogy amennyiben a szolgáltatás igénybevétele folyamán bármilyen rendellenességet észlel, erről a Szolgáltatót haladéktalanul értesíti, valamint ő maga is igyekszik minden tőle elvárhatót megtenni, illetőleg a Szolgáltatót -- ha annak szükségessége merül fel -- segíteni a rendeltetésszerű működés helyreállításában.

12.3. Felek e Szolgáltatási Szerződésből eredő jogvitájukat igyekeznek békés úton rendezni, ennek eredménytelensége esetén pedig kikötik a Budai Központi Kerületi Bíróság, vagy a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagos illetékességét, kivéve abban az esetben, amikor fogyasztó szerződés esetében Szolgáltató kezdeményez jogvitát.

12.4. A Szolgáltatási Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó magyar jogszabályok, így különösen a Ptk. rendelkezései az irányadók.

12.5. Felhasználó kijelenti, hogy a szolgáltatás általános szerződéses feltételeit tartalmazó jelen Szerződést elolvasta, az abban foglaltakat mindenre kiterjedően megismerte, annak tartalmát, rendelkezéseit, jogkövetkezményeit értelmezte, megértette, magára nézve kifejezetten elfogadta.

Melléklet